Editorial
Keywords:
present, future, transition, technologyAbstract
In today's society (variously named, post-industrial, post-modern, high-technology-high-communication, interconnection, ICT, social web) the full and total affirmation of first electronic technology and then digital culture, the latter being closely related to the former, have led to the exponential growth of information and communication processes, which have quickly become necessary and strategic for the development and subsistence of public policies and practices dedicated to the organisation of societies and the management-planning of activities aimed at education and training.
References
Bauman, Z. (2002), Modernità liquida, Bari, Laterza.
Capogna, S. (2006), La traduzione locale di un sistema formativo integrato. Il ruolo delle strutture intermedie. Milano, Franco Angeli.
De Masi, D. (1998), Se la vita è un’altra cosa anche la scuola deve cambiare, in Telèma, IV, primavera 1998, n. 12, Roma, Fondazione
Ugo Bordoni.
Nirchi, S., Capogna, S. (2016), Tra educazione e società nell’era delle ICT Luci e ombre del processo di innovazione digitale in ambito educativo, Roma, Anicia.
Volpi, C. (2004), L’educabilità umana nella società della rete, Milano, Bruno Mondadori.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Quaderni di comunità. Persone, Educazione e Welfare nella società 5.0

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.